loading...

پارس پروژه پرتال پروژه و مقالات ترجمه شده isi

اثر متقابل میانجیگری تنوع بین المللی، قابلیت تکنولوژیکی، و جهت گیری بازار در عملکرد محصول جدید شرکتهای درحال ظهور چکیده در این مطالعه چارچوب متقابل میانجیگری به منظور بیان روابط بین تنوع بین المللی، قابلیت تکنولوژیکی، جهت گیری بازار و عملکرد محصول جدید شرکتهای چندملیتی درحال ظهور مطرح می شود. در این چارچوب، قابلیتهای تکنولوژیکی شرکتهای چندملیتی درحال ظهور، تاثیر بین المللی شدن بر عملکرد محصول جدید را میانجیگری می کند. این اثر میانجیگری برای شرکتهایی که وارد بازارهای توسعه یافته شده برجسته تر از…

پارس پروژه بازدید : 74 چهارشنبه 08 خرداد 1398 نظرات ()

اثر متقابل میانجیگری تنوع بین المللی، قابلیت تکنولوژیکی، و جهت گیری بازار در عملکرد محصول جدید شرکتهای درحال ظهور

چکیده
در این مطالعه چارچوب متقابل میانجیگری به منظور بیان روابط بین تنوع بین المللی، قابلیت تکنولوژیکی، جهت گیری بازار و عملکرد محصول جدید شرکتهای چندملیتی درحال ظهور مطرح می شود. در این چارچوب، قابلیتهای تکنولوژیکی شرکتهای چندملیتی درحال ظهور، تاثیر بین المللی شدن بر عملکرد محصول جدید را میانجیگری می کند. این اثر میانجیگری برای شرکتهایی که وارد بازارهای توسعه یافته شده برجسته تر از شرکتهایی است که وارد بازارهای کمتر توسعه یافته می شوند. تحلیل نمونه ای از فرایند بین المللی سازی چندملیتی چین از این روابط حمایت می کند.
چکیده انگلیسی
This study proposes a moderated mediating framework to describe the relationships among international diversification, technological capability, market orientation and emerging market multinational enterprises' new product performance. Within this framework, emerging market multinational enterprises' technological capabilities mediate the impact of internationalization on new product performance. This mediating effect is more salient for firms entering more developed markets than those entering less developed markets. Analysis of a sample of Chinese multinationals' internationalization process supports these relationships.

 مقدمه

مطالعات تنوع بین المللی و یادگیری سازمانی مطرح می کنند که تنوع بین المللی با نشان دادن نیازهای متنوع مشتری به شرکت موجب افزایش نوآوری محصول می شود (ماتارازو و رسکینینی 2013، زهرا، ایرلند و هیت 2000). در اینجا یک سوال گیج کننده بیان می شود: آیا تنوع بین المللی با عملکرد محصول جدید از طریق قابلیت تکنولوژیکی ارتباط دارد؟ این سوال توجه کمی را به خود معطوف کرده، شاید بدین دلیل است که پژوهشگران با بررسی این موضوع در اصل به شرکتهای چندملیتی (MNEs) از بازارهای توسعه یافته تمرکز کرده و تصور نموده اند که تمام MNEs دارای قابلیتهای تکنولوژیکی قوی بوده و می توانند راه حلهای جدیدی را برای برآوردن نیازهای مختلف مشتری توسعه دهند (پتیزون، تانگتو و لکمورنگ 2012). اما مطالعات اخیر این فرضیه را بررسی کرده است زیرا آنها متوجه شدند بسیاری از MNEs از بازارهای درحال ظهور (EMNEs) دارای قابلیت تکنولوژیکی بوده و در واقع مقایسه با همتایان آنها از بازارهای توسعه یافته تضعیف می شود (پپرپولوز، وو و وانگ 2017، وو و پارک 2017). به منظور برآوردن نیازهای مختلف مشتریان بین المللی و موفقیت در بازارهای جهانی، EMNEs باید توانایی توسعه محصولات جدید را داشته باشند تا مشکلات مشتریان خود را حل کنند. بنابراین ملاحظات علمی و عملی برای بررسی این موضوع درخواست می شوند که چگونه تنوع بین المللی EMNEs با قابلیتهای تکنولوژیکی و عملکرد نوآوری آنها ارتباط دارد. دومین مشکل با ارتباط بین تنوع بین المللی، قابلیت تکنولوژیکی، عملکرد نوآوری و جهت گیری بازار مرتبط است. جهت گیری بازار در این زمینه به وضعیت توسعه اقتصادی بازارها اشاره دارد که یک EMNE از محصولات خود ناشی می شود. برای مثال، برخی از آنها در بازارهای بسیار توسعه یافته و برخی دیگر در بازارهای کمتر توسعه یافته هدف قرار می گیرند. این جهت گیری به دو دلیل اهمیت دارد. اول، جهت گیری های مختلف بازار معمولا دارای نیازهای مختلفی برای پیکربندی محصول و نیازهای مختلف مشتری می باشند. مشتریان در بازارهای کمتر توسعه یافته تمایل دارند تا محصولات ارزان را با کیفیت قابل قبول ترجیح بدهند، درحالیکه مشتریان در بازارهای توسعه یافته انتظار بالاتری داشته و قیمتهای بالاتری را نیز پرداخت می کنند (بیونگ- جونن 2006، اوزر و دایان 2015). بازارهای مختلف نیز سطح توسعه زیرساخت متفاوتی دارند. بازارهای بسیار توسعه یافته دارای زیرساخت بهتری برای توسعه فناوری بوده (مانند اینترنت پرسرعت) در حالیکه بازارهای کمتر توسعه یافته این زیرساخت را ندارند. این اختلافات بدین معناست که ارتباط بین تنوع بین المللی و نوآوری تکنولوژیکی ممکن است برای بکارگیری بازارهای بسیار توسعه یافته برجسته باشد. این مطالعه با سه سوال همراه است.

 

چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

شکل 1. مدل تحقیق

2. توسعه نظری و فرضیات

2.1. چارچوب مفهومی

2.2. تنوع بین المللی و عملکرد محصول جدید

2.3. نقش میانجیگری قابلیت تکنولوژیکی

2.4. نقش میانجیگری جهت گیری بازار

3. داده ها و روشها

3.1. داده ها

3.2. معیارها

3.2.1. عملکرد محصول جدید

3.2.2. تنوع بین المللی (ID)

3.2.3. قابلیت تکنولوژیکی (TC)

3.2.4. جهت گیری بازار

جدول 1. بازارهای خارجی بسیار و کمتر توسعه یافته بازارهای خارجی بسیار و کمتر توسعه یافته

3.2.4. متغیرهای کنترل

3.3. مدلسازی آماری

جدول 2. میانگین، انحراف استاندارد و ماتریس همبستگی

جدول 3. برآورد ضرایب برای مدل متقابل میانجیگری

جدول 4. روابط مستقیم و غیرمستقیم بین ID و NPS.

4. نتایج

5. بحث و نتیجه گیری

5.1. استدلالهای نظری

5.2. استدلالهای مدیریتی

3.3. محدودیتها و مسیرهای تحقیق آینده

ضمیمه A. تعاریف متغیرها و منابع داده

ضمیمه B. نمودار آماری چارچوب نظری

 

جزئیات و باکس دانلود پروژه

 

  • انتشار: مقاله سال ۲۰۱۹
  • پایگاه داده: نشریه الزویر
  • نوع نگارش مقاله: مقاله تخصصی ترجمه شده
  • نوع مقاله: ترجمه شده مدیریت و کارآفرینی / مدیریت مالی
  • فرمت مقاله:  word+pdf
  • تعداد صفحات: 31
  • کد محصول: 80006
  • قیمت تومان: 18.200

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 40,730
  • بازدید کلی : 204,017